Gezond ontbijten met een doel

Bijgewerkt op: 14 jan.

Door je dag te beginnen met een gezond ontbijt, krijgt je lichaam de juiste voedingsstoffen binnen die het nodig heeft. Het is hierdoor makkelijker om een gezond gewicht te krijgen of te behouden, krijg je er energie van en daarnaast verkleint het de risico’s op ziekten zoals diabetes type 2, hart- en vaatziekten en kanker.

Allemaal goede redenen om je te focussen op gezonde voeding en uiteraard op gezond ontbijten. Onze gezonde granola helpt je om je dag gezond te starten aangezien we gebruik maken van alleen pure en onbewerkte ingrediënten die goed voor je zijn en we geen of minimale suikers toevoegen.

Als je een specifiek gezondheidsdoel hebt zoals afvallen, spieropbouw of minimale suikers eten, leg ik je graag per doel uit welke granola hier het beste bij past. Op deze manier hoop ik dat je beter een keuze kunt maken welke granola het beste voor jouw doel geschikt is.


Afvallen – koolhydraatarme granola

Wil je graag wat afvallen, dan kan het erg goed helpen om koolhydraatarm te eten. Je hoeft geen honger te lijden als je koolhydraatarm wilt weten, want je kunt zo veel eten als je wilt als je maar gezonde keuzes maakt. Je krijgt ook een stabielere bloedsuikerspiegel en dit zorgt ervoor dat je je minder moe gaat voelen na een maaltijd.

We hebben 3 koolhydraatarme smaken die je helpen met een voedzaam ontbijt als je wilt afvallen. Fit Granola en Balans Granola bevatten beide slechts 3.66 gram koolhydraten per portie van 30 gram.


De Low Carb Granola is de meest koolhydraatarme granola met slechts 1.47 gram koolhydraten per portie van 30 gram en is daarmee ook de meest koolhydraatarme granola van Nederland!


Minder suiker eten – suikervrije granola

Iedereen weet dat te veel suiker eten niet goed voor je is. Je bloedsuikerspiegel schiet hierdoor omhoog waardoor je even wat meer energie krijgt, maar daarna beland je weer in een dip en krijg je trek in meer suikers, waardoor je een grotere kans hebt om ongezondere dingen te gaan eten wat een nadelig effect heeft op je gezondheid en je gewicht.

Al onze granola bevatten nooit meer dan 9% (en alleen natuurlijke) suikers en aan 3 smaken is zelfs helemaal niks van suikers toegevoegd, dit zijn de 3 koolhydraatarme smaken Fit, Balans & Low Carb. Hiervan bevat de Low Carb Granola slechts 1.2 gram suiker per 100 gram!

Spieropbouw of spierherstel – eiwitrijke granola

Eiwitten zorgen ervoor dat je een langer verzadigd gevoel hebt en helpen bij de opbouw en herstel van je spieren. Vooral als je veel sport is eiwit een belangrijke bron voor je spieren in de lichaam. Voldoende eiwitten zorgen er ook voor dat je minder spierpijn ervaart, aangezien deze voedingsstoffen helpen bij het herstellen van je spieren.

Ben je een actieve sporter en wil je zowel eiwitrijk als koolhydraatrijk eten voor voldoende energie en spieropbouw, dan kun je het beste de Kickstart Granola of Sport Granola met zelfs 51.6 gram koolhydraten per 100 gram!

Wil je liever koolhydraatarm, maar wel eiwitrijk eten dan zijn de Fit Granola en Balans Granola de beste keuze.


Spieropbouw – koolhydraatrijke granola

Koolhydraten zijn de brandstof voor een sporterslichaam, zeker tijdens intense en langdurige inspanningen. Ze vormen de basis voor elke sportvoeding. Het is wel belangrijk dat (sport) voeding langzame koolhydraten bevat waardoor je bloedsuikerspiegel stabiel blijft.

Havervlokken bestaan voor een groot deel uit deze langzame koolhydraten en zijn dan ook de basis voor de Sport Granola die voor meer dan 50% uit langzame koolhydraten bestaat. De Sport Granola is dan ook de beste granola voor intensieve sporters.


Combineren van de doelen dus de verschillende granola’s kan natuurlijk ook. Op de dagen dat je gaat sporten neem je bijvoorbeeld de Sport of Kickstart Granola en op dagen dat je minder beweegt een koolhydraatarme smaak. Of gewoon de smaken combineren die je lekker vindt, dat kan natuurlijk altijd!



59 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven